Sayfalar

23 Ocak 2012 Pazartesi

F-ticaret yükselişte

Facebook üzerinden satış günden güne artıyor. Kimi markalar Facebook’a özel ürünler çıkarırken, özellikle lüks modaevleri daha ulaşılabilir hale geliyor.

Genelde sosyal medyayı pazarlama çalışmaları yürütmek ve müşteri hizmetlerinin bir ayağı olarak kullanan markalar, şimdi yeni bir mecrayla karşı karşıya: F-ticaret. Facebook üzerinden alışveriş yapma olanağı sağlayan bu yeni ticaret modelinin birkaç yıl içinde klasik e-ticaret sitelerini geride bırakacağı bile söyleniyor.

Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg de geçen yıl yaptığı bir konuşma sırasında “Eğer tahmin yürütmem gerekirse, bir sonraki büyük patlama sosyal ticaret alanında olacak” demişti.

SOSYAL MEDYA BUTİKLERİ
Moda ve güzellik dünyasının Facebook ticaretiyle olan ilişkisine gelince, sosyal medyadaki ilk butikleri açan markalar arasında Oscar de la Renta, Diane Von Furstenberg gibi büyük modaevleri, Sephora, Max Factor gibi kozmetik devleri de var.

Markaların bazıları Facebook’tan hiç çıkmadan alışveriş yapma olanağı sunarken, bazıları alışverişte en son aşamaya gelindiğinde kendi sitelerine yönlendiriyor. Lüks markalar tarafından en çok tercih edilen yöntem ise Facebook’a özel ürünler üretmek ya da avantajlar sunmak. Üstelik Socialmediainfluence.com’un araştırmasına göre 2015’te Facebook üzerinden yapılan satışların geliri tüm dünyada yaklaşık 30 milyon doları bulacak.

BİZDE DAHA HIZLANMADI
Facebook butikleri henüz Türkiye’de pek yaygın değil. Yalnızca Limango, Markafoni gibi e-ticaret sitelerinin Facebook sayfalarına entegre edilen uygulama sayesinde tıpkı bu sitelerden alışveriş yapar gibi Facebook üzerinden alışveriş yapabiliyorsunuz. Network, ürünleri yalnızca sayfanızda paylaşma imkanı verirken, Oxxo da Facebook’taki alışveriş uygulamasını kendi sitesine yönlendiren markalardan. Pantene ise alışveriş sekmesine tıklayınca hepsiburada.com’a yönlendiriyor.

KEŞFEDEN İLK MARKALARDAN BİRİ
Sosyal medyanın neredeyse her alanını etkili bir şekilde kullanan Tory Burch da f-ticaretin önemini ilk keşfeden markalardan biri. Markanın kurucusu ve tasarımcısı Tory Burch daha önce “Biz de hem lüks hem de erişilebilir bir marka yaratmamızda sosyal medyaya minettarım” sözleriyle konuya verdiği önemi ifade etmişti. Hatta markanın Facebook butiğinin başlı başına bir uygulama olması da bunun en büyük kanıtlarından. Facebook’ta Tory Burch Shop uygulamasını beğendiğinizde tasarımcının favorilerinden en son çıkan ürünlere kadar pek çok seçenek arasından alışveriş yapabiliyorsunuz.

PODYUMDAN SOSYAL MEDYAYA
Oscar de la Renta modaevi, her ay Facebook butiği üzerinden özel ürünler satışa sunuyor. Örneğin şu anda butikten aralık ayında podyumda gördüğümüz bilezikleri almak mümkün. Markanın en büyük avantajı ise alışverişi Facebook’tan hiç çıkmadan tamamlayabilme imkanı sunması. Ayrıca Facebook üzerinden satılan ürünlerin fiyatları da Oscar de la Renta mağazasından alabileceğiniz ürünlere nazaran oldukça uygun. Bu ay satışta olan bileziklerin fiyatları 48 dolar.

HEDİYE PAKETİ DE YOLLANIYOR
Ünlü Fransız kozmetik markası L’occitane’ın Facebook butiği de hem kullanım rahatlığı hem de özel ürünleri ve indirimiyle dikkat çekiyor. Facebook butiğinden alışveriş yapanlar aldıkları ürünün içine özel notlar yazarak hediye paketiyle başkasına da yollatabiliyor.
(Milliyet)

Hiç yorum yok: